Gaskó István szakszervezeti tótumfaktum, minden
gördülő-sztrájkok atyja most bizony fel van háborodva, mert ő nem is, pedig de
mennyire. Ennek ékes bizonysága legyen egy kis számolás.
Gaskó úr 5 év alatt uszkve 15 milliónyi jó magyar közforintot pöfögött bele a magaslégkörbe, azaz ennyit költött üzemanyagra. Hogy ez mennyi? Mondjuk egy átlag vasutas átlagházának két-háromszoros értéke, vagy húszévnyi átlagbére. Vagy mondjuk a Gaskó által favorizált Audi A6 típusú „álmot” és a honi üzemanyagárakat figyelembe véve (400 Ft/l átlag üzemanyagárral számolva) úgy 37 500 liternyi minőségi kőolaj-párlat. (egy Audi A6 átlagfogyasztása cirka 10 l/100 kilométer, még a legerősebb szívű, V8-al szerelt, 300 lóerős változata is 13 literrel beéri, de gondolom Gaskónak nem futotta erre a csodára, hisz ő mégsem egy miniszterelnök, még csak nem is egy kancelláriaminiszter lézerblokkolóval, tehát a 10 liter/100 km reális számolási alap lehet – Audi A6 2,5 TDI).
A fentebb részletezett és kiszámolt 37.500 liter elfogyasztása annyit jelent, hogy Gaskó úr az öt év mind az 1825 napján 200 kilométernél többet tekert le. Közben se vasárnap, se ünnep, se pihenőnap, se szerviz-idő. Vajh’ mit szólt ehhez a szakszervezet? Mert ugye a GPS és a hi-fi igen, ám a tachográf valahogy nem széria-felszerelés a „szolgálati” Audikban.
Szóval Gaskó úr audizott annyit, ami egy hivatásosnak is becsületére válna (én már csak tudom, több mint három évtizedet zötykölődtem négykeréken), de Gaskó úr nyilván egy különleges fajta. Ő intéz (természetesen hivatali ügyeket), megszáll (asszonyostól), gördül (főleg A6-on és nem vonaton) napi kétszázat, a fáradság és a korrektség legkisebb jele nélkül. S mindezt természetesen a köz-és a szakszervezeti tagok érdekében és pénzén. Hogy a szívünk nem hasad meg, nem szaggatjuk meg ruhánkat Gaskó úr zokszavainak hallatán… Nem is értem! Lehetnénk egy kissé megértőbbek, elvégre mégis értünk tekerte ennyit a volánt és a kormányt. Mármint az előzőt. Vagy mégsem?!
Gaskó úr 5 év alatt uszkve 15 milliónyi jó magyar közforintot pöfögött bele a magaslégkörbe, azaz ennyit költött üzemanyagra. Hogy ez mennyi? Mondjuk egy átlag vasutas átlagházának két-háromszoros értéke, vagy húszévnyi átlagbére. Vagy mondjuk a Gaskó által favorizált Audi A6 típusú „álmot” és a honi üzemanyagárakat figyelembe véve (400 Ft/l átlag üzemanyagárral számolva) úgy 37 500 liternyi minőségi kőolaj-párlat. (egy Audi A6 átlagfogyasztása cirka 10 l/100 kilométer, még a legerősebb szívű, V8-al szerelt, 300 lóerős változata is 13 literrel beéri, de gondolom Gaskónak nem futotta erre a csodára, hisz ő mégsem egy miniszterelnök, még csak nem is egy kancelláriaminiszter lézerblokkolóval, tehát a 10 liter/100 km reális számolási alap lehet – Audi A6 2,5 TDI).
A fentebb részletezett és kiszámolt 37.500 liter elfogyasztása annyit jelent, hogy Gaskó úr az öt év mind az 1825 napján 200 kilométernél többet tekert le. Közben se vasárnap, se ünnep, se pihenőnap, se szerviz-idő. Vajh’ mit szólt ehhez a szakszervezet? Mert ugye a GPS és a hi-fi igen, ám a tachográf valahogy nem széria-felszerelés a „szolgálati” Audikban.
Szóval Gaskó úr audizott annyit, ami egy hivatásosnak is becsületére válna (én már csak tudom, több mint három évtizedet zötykölődtem négykeréken), de Gaskó úr nyilván egy különleges fajta. Ő intéz (természetesen hivatali ügyeket), megszáll (asszonyostól), gördül (főleg A6-on és nem vonaton) napi kétszázat, a fáradság és a korrektség legkisebb jele nélkül. S mindezt természetesen a köz-és a szakszervezeti tagok érdekében és pénzén. Hogy a szívünk nem hasad meg, nem szaggatjuk meg ruhánkat Gaskó úr zokszavainak hallatán… Nem is értem! Lehetnénk egy kissé megértőbbek, elvégre mégis értünk tekerte ennyit a volánt és a kormányt. Mármint az előzőt. Vagy mégsem?!
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése