![]() |
Fotó: Archív |
No, azért ne örüljünk előre, nem a kedves utas juthat ki
ilyen módon a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtérre, csak az üzemanyag. Az utasok
továbbra is bumlizzanak ki alternatív módon Vecsésre, a Jet A-1-nek jár csak a
közvetlenség és az olcsóság privilégiuma.
A kerozin eddig ugyanis csővezetéken érkezett Százhalombattáról a Liszt Ferihegyre, de mostantól már van vasút is. Akarom mondani; volt. Vagy lesz. Már magam sem tudom.
A Budapest Airport (BA) bejelentette, hogy potom 600 ezer euróért (180 millió forint) felújította a közvetlen vasúti vonalat a repülőtérre és új üzemanyag lefejtő állomást épített ki. Ami ugyebár eddig is volt, csak valahogy ad-acta lett téve, mert valahogy kényelmesebb a cső. Meg állítólag biztonságosabb.
De úgy látszik a BA mégsem bízik annyira a kézivezérelt (értsd: állam) MOL-ban és ennek megfelelően alternatív szállításról is gondoskodni akar, hisz ki tudja, mikor záródnak el a csapok és repülni kell ugyebár.
Idestova tíz éve, hogy nem használták az ősrégi, még a „fényképezni tilos” korszakban épült ferihegyi vasúti szárnyvonalat, holott az direkt azért épült, hogy üzemanyagot lehessen szállítani a repülőtérre. És persze volt hozzá megfelelő lefejtő-állomás is. Igaz a környezetvédők kissé beleköptek a levesbe, és súlyos százmilliókra büntették az akkor még virágkorát élő Malévot és az ő üzemanyagkezelő-környezetszennyező tevékenységét.
A kerozin eddig ugyanis csővezetéken érkezett Százhalombattáról a Liszt Ferihegyre, de mostantól már van vasút is. Akarom mondani; volt. Vagy lesz. Már magam sem tudom.
A Budapest Airport (BA) bejelentette, hogy potom 600 ezer euróért (180 millió forint) felújította a közvetlen vasúti vonalat a repülőtérre és új üzemanyag lefejtő állomást épített ki. Ami ugyebár eddig is volt, csak valahogy ad-acta lett téve, mert valahogy kényelmesebb a cső. Meg állítólag biztonságosabb.
De úgy látszik a BA mégsem bízik annyira a kézivezérelt (értsd: állam) MOL-ban és ennek megfelelően alternatív szállításról is gondoskodni akar, hisz ki tudja, mikor záródnak el a csapok és repülni kell ugyebár.
Idestova tíz éve, hogy nem használták az ősrégi, még a „fényképezni tilos” korszakban épült ferihegyi vasúti szárnyvonalat, holott az direkt azért épült, hogy üzemanyagot lehessen szállítani a repülőtérre. És persze volt hozzá megfelelő lefejtő-állomás is. Igaz a környezetvédők kissé beleköptek a levesbe, és súlyos százmilliókra büntették az akkor még virágkorát élő Malévot és az ő üzemanyagkezelő-környezetszennyező tevékenységét.
Na már most, megszűnt a Malév, megszűnt a lefejtő-terminál,
és megszűnt a környezetszennyezés is. Ideig-óráig. Mert láss csodát, ahogy a
fenti esemény mutatja, lett új környezethatósági engedély és lett új
(felújított) szárnyvonal és lefejtő-átfejtő.
Érdekesség ugyanakkor, hogy évtizedekkel ezelőtt fogant az a
terv is, hogy közvetlen gyorsvasúti – ne adj isten metró – összeköttetést kell
kiépíteni Budapest és akkor még Ferihegy között. Amiből azóta sem lett semmi.
Viszont most futotta 180 millióra és vágányfelújításra. Kétszáz méteren.
Amúgy gratulálunk a kiváló magyar tervezéshez és kivitelezéshez. Egyszer
talán megérjük, hogy ugyanilyen közvetlenség és szakértelem lesz tapasztalható
az emberek esetében is. Mert jelenleg a Jet A-1 fontosabb.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése