Mindennapi hülyeségeink egyik gyöngyszeme egy bizonyos
Veress Gábor nevű „gazdasági szakértőtől” származik, aki amúgy holmi
vezérigazgató (szerencsétlen beosztottak!) és mellékállásban a
közlekedéstörténetet is hasítja. Hogy milyen mértékben, arról tanúskodjon ő
maga.
Nevezett tisztességben megőszült és meghülyült hegylakó nem
kevesebbet állít, minthogy a budapesti fogaskerekű a „szocialista szellem
vasútja”, ami kivilágítva csörög és zakatol 1-2 emberrel a fedélzetén. Következő
szavaiban mindjárt javítani próbált, s kifejtette, hogy ő ezt a bornírtságot
tulajdonképpen nem így gondolta. Hanem hogy?!
Ó, igen! Ilyen az, amikor valaki egyszerre próbál megfelelni a modernkori magyar hülyék szellemiségének és a vasúttörténet kihívásainak, illetve a bal agyfélteke centrális erőtere nem tudja, mit csinál a jobboldal nyelvmozgásért felelős központja. Mert nézzük csak miről is van szó?
A budapesti fogaskerekű a svájci első fogaskerekű után a világon másodikként (akár a budapesti földalatti) állíttatott, kissé megelőzve a „szocialista szellemet”. Mondjuk úgy negyven évvel, ugyanis a „Fogas” 1874-ben hágott először a hegyre, kiegyezve az Auróra ágyúinak hallgatásával. Akkoriban valóban pöfögött és zakatolt, lévén gőzmozdony vontatta az egy szem vagont. Ám jött az elektrongyos forradalom és javult a közlekedés, így a fogaskerekű minősége is. Mindez történt 1929-ben, amely időpont még szintén messze volt a nagy magyar szocialista szellem időszakától.
E rövid történeti-történelmi áttekintés után egy kérdés Veress szakértőhöz: Mi a jófenét akart az ATV-ben könyögni, a politikai állásfoglalásán kívül? (Veress: „minden, amit a jobboldal akar elfogadandó, minden, amit a baloldal akar elutasítandó”) (!?). Netán a fogaskerekű létjogosultságát megkérdőjelezni a rentabilitás jegyében? Mert ez nem csak ostobaságra, de történelmi szűklátókörűségre is vall. Ugyanis vannak dolgok, amiket pénzben kifejezni nem lehet és nem is érdemes. Ilyen például a Fogas is, amelyet nyugodtan tekinthetünk nemzeti értékünknek, hovatovább hungarikumnak, tehát ennek megszüntetése történelmünk egy darabkájának eltávolítása is lenne.
Ó, igen! Ilyen az, amikor valaki egyszerre próbál megfelelni a modernkori magyar hülyék szellemiségének és a vasúttörténet kihívásainak, illetve a bal agyfélteke centrális erőtere nem tudja, mit csinál a jobboldal nyelvmozgásért felelős központja. Mert nézzük csak miről is van szó?
A budapesti fogaskerekű a svájci első fogaskerekű után a világon másodikként (akár a budapesti földalatti) állíttatott, kissé megelőzve a „szocialista szellemet”. Mondjuk úgy negyven évvel, ugyanis a „Fogas” 1874-ben hágott először a hegyre, kiegyezve az Auróra ágyúinak hallgatásával. Akkoriban valóban pöfögött és zakatolt, lévén gőzmozdony vontatta az egy szem vagont. Ám jött az elektrongyos forradalom és javult a közlekedés, így a fogaskerekű minősége is. Mindez történt 1929-ben, amely időpont még szintén messze volt a nagy magyar szocialista szellem időszakától.
E rövid történeti-történelmi áttekintés után egy kérdés Veress szakértőhöz: Mi a jófenét akart az ATV-ben könyögni, a politikai állásfoglalásán kívül? (Veress: „minden, amit a jobboldal akar elfogadandó, minden, amit a baloldal akar elutasítandó”) (!?). Netán a fogaskerekű létjogosultságát megkérdőjelezni a rentabilitás jegyében? Mert ez nem csak ostobaságra, de történelmi szűklátókörűségre is vall. Ugyanis vannak dolgok, amiket pénzben kifejezni nem lehet és nem is érdemes. Ilyen például a Fogas is, amelyet nyugodtan tekinthetünk nemzeti értékünknek, hovatovább hungarikumnak, tehát ennek megszüntetése történelmünk egy darabkájának eltávolítása is lenne.
Ha pedig Veress urat zavarja a késői órákban a Fogas kivilágítása és
„borzalmas hangzavara”, hát költözzön el. Ugyanis, ha nem tudná, a hegyen kívül
is van élet.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése