Az aktuális hülyeség ezúttal Felcsút vonatkozásában tört a felszínre.
Nevezett község, az ott székelő Puskás Ferenc Labdarúgó Akadémia, és az azt birtokló-bitorló, illetve vezető érintettsége, ami döbbenetes hülyeséget produkál. Mindez abban merül ki, hogy, az Európai Unió jelentős uniós forrást (mintegy 200 milliárd forintot nyújt négy megye fejlesztésére, köztük Fejér megyére. Ebből az összegből juttat Lázár „főelosztó” 600 millió forintot az Alcsútdoboz-Felcsút vasúti viszonylat kiépítéséhez. Ám az erre pályázónak az Unió által elvárt megtérülési rátát kell produkálnia. Ebbe pediglen beletartozik a forgalmi kalkuláció is.
Nevezett község, az ott székelő Puskás Ferenc Labdarúgó Akadémia, és az azt birtokló-bitorló, illetve vezető érintettsége, ami döbbenetes hülyeséget produkál. Mindez abban merül ki, hogy, az Európai Unió jelentős uniós forrást (mintegy 200 milliárd forintot nyújt négy megye fejlesztésére, köztük Fejér megyére. Ebből az összegből juttat Lázár „főelosztó” 600 millió forintot az Alcsútdoboz-Felcsút vasúti viszonylat kiépítéséhez. Ám az erre pályázónak az Unió által elvárt megtérülési rátát kell produkálnia. Ebbe pediglen beletartozik a forgalmi kalkuláció is.
No már most ennek érdekében a pályázó (már az is furcsa, hogy a vasútépítésre a fociakadémia és nem az önkormányzat a pályázó) az 5 kilométernyi
vasút forgalmát mintegy 200-700 ezer utassal kalkulálja – naponta(!!!). Nekem
nem a 600 millióval van bajom - az normál nyomtáv esetében nagyjából reális
összeg egy ilyen távolságú, komplett és új vasútvonal kiépítéséhez -, hanem a
forgalmi adatokkal. Nem tudom, hogy mindez elhallás-, elírás-e, de ha nem így
lenne, az már több mint hülyeség. Aljas és számító manipuláció az uniós
források lenyúlása érdekében (csoda, ha a fociakadémián kívül nincs még
pályázó?).
Hogy mi az, ami ezt feltételezi? Például az a tény, hogy a
kétmilliós Budapesten a főváros tömegközlekedését biztosító szolgáltatók napi 1
millió utast mozgatnak és azért valljuk be, a budapesti 2 millió és a felcsúti
1800 lakos között van némi különbség. Nehezen feltételezhető, hogy valaha is az
alcsúti arborétum és a Puskás Akadémia között ekkora forgalom bonyolódna. Arról
nem is beszélve, hogy az egypályás vasút egyszem, de maximum kettő szerelvénye
(több ekkora távon már csúcsforgalom lenne) ilyen forgalmat fizikailag is
képtelen lenne lebonyolítani, vagy hogy egy nem egész 2000 lelket számláló község
el tudna viselni ekkora emberáradatot. Még a tizedét sem. De kevesebb nem
lehet, mivel az Unió az előzetes költség- és bevételbecslés arányában biztosít
összegeket, kétséges, vagy kisebb forgalmi prognosztizáció esetében pedig
esetleg nem nyújtana megfelelő forrást, illetve visszafizettetné azt, mégpedig
kamatostól (lásd 4-es metró forgalmi kifogásai). Van tehát többszázezer utas –
papíron. Hogy a tényleges utasszámlálás milyen eredményt hoz, az már az
érintetteket (Orbán-Mészáros- Lázár) valószínűleg abszolút nem érdekli, mert
addigra már rég eltüntetik a magánzsebek a közösségi eurókat, forintokat, a
jövőbeni uniós elmarasztalások miatt, meg egyébként is főjön az adófizetők
feje.
Egyszóval az össznépi hülyeség,-hülyítés így ötvöződik a
pénzlenyúlási szándékkal. Kíváncsi leszek, hogy minderre az Unió mikor figyel
fel.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése