"Azért van olyan sok vélemény, mert a gondolatok száma végtelen, a papír pedig nem tud tiltakozni." (Kobzi János)

2015. március 6., péntek

Hülyeségszilánkok XLV


Az aktuális hülyeség ezúttal Felcsút vonatkozásában tört a felszínre.
Nevezett község, az ott székelő Puskás Ferenc Labdarúgó Akadémia, és az azt birtokló-bitorló, illetve vezető érintettsége, ami döbbenetes hülyeséget produkál. Mindez abban merül ki, hogy, az Európai Unió jelentős uniós forrást (mintegy 200 milliárd forintot nyújt négy megye fejlesztésére, köztük Fejér megyére. Ebből az összegből juttat Lázár „főelosztó” 600 millió forintot az Alcsútdoboz-Felcsút vasúti viszonylat kiépítéséhez. Ám az erre pályázónak az Unió által elvárt megtérülési rátát kell produkálnia. Ebbe pediglen beletartozik a forgalmi kalkuláció is.
No már most ennek érdekében a pályázó (már az is furcsa, hogy a vasútépítésre a fociakadémia és nem az önkormányzat a pályázó) az 5 kilométernyi vasút forgalmát mintegy 200-700 ezer utassal kalkulálja – naponta(!!!). Nekem nem a 600 millióval van bajom - az normál nyomtáv esetében nagyjából reális összeg egy ilyen távolságú, komplett és új vasútvonal kiépítéséhez -, hanem a forgalmi adatokkal. Nem tudom, hogy mindez elhallás-, elírás-e, de ha nem így lenne, az már több mint hülyeség. Aljas és számító manipuláció az uniós források lenyúlása érdekében (csoda, ha a fociakadémián kívül nincs még pályázó?).

Hogy mi az, ami ezt feltételezi? Például az a tény, hogy a kétmilliós Budapesten a főváros tömegközlekedését biztosító szolgáltatók napi 1 millió utast mozgatnak és azért valljuk be, a budapesti 2 millió és a felcsúti 1800 lakos között van némi különbség. Nehezen feltételezhető, hogy valaha is az alcsúti arborétum és a Puskás Akadémia között ekkora forgalom bonyolódna. Arról nem is beszélve, hogy az egypályás vasút egyszem, de maximum kettő szerelvénye (több ekkora távon már csúcsforgalom lenne) ilyen forgalmat fizikailag is képtelen lenne lebonyolítani, vagy hogy egy nem egész 2000 lelket számláló község el tudna viselni ekkora emberáradatot. Még a tizedét sem. De kevesebb nem lehet, mivel az Unió az előzetes költség- és bevételbecslés arányában biztosít összegeket, kétséges, vagy kisebb forgalmi prognosztizáció esetében pedig esetleg nem nyújtana megfelelő forrást, illetve visszafizettetné azt, mégpedig kamatostól (lásd 4-es metró forgalmi kifogásai). Van tehát többszázezer utas – papíron. Hogy a tényleges utasszámlálás milyen eredményt hoz, az már az érintetteket (Orbán-Mészáros- Lázár) valószínűleg abszolút nem érdekli, mert addigra már rég eltüntetik a magánzsebek a közösségi eurókat, forintokat, a jövőbeni uniós elmarasztalások miatt, meg egyébként is főjön az adófizetők feje.
Egyszóval az össznépi hülyeség,-hülyítés így ötvöződik a pénzlenyúlási szándékkal. Kíváncsi leszek, hogy minderre az Unió mikor figyel fel.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése