Kövér László szerint az Alkotmánybíróság (Ab) úgy
viselkedik, mintha kvázi fellebbviteli fóruma lenne a magyar törvényhozásnak.
Ez a nyilatkozat kvázi úgy néz ki, mintha Kövér önmagát
felülhelyezné a törvényeken. Azokon a kvázi törvényeken, amelyeket ő (is)
hozott, amikor kvázi mutatóujjal megnyomta a szavazógép gombját. Mondjuk akkor,
amikor is elfogadták azt a kvázi alaptörvénynek csúfolt új alkotmányt, amelyről
tudjuk, hogy van (volt) kisasztala, és - Kövér legnagyobb bánatára - értelmező testülete
is, amit nevezhetünk kvázi Alkotmánybíróságnak is.
Na már most - úgy kvázi karácsonyi ajándékként - erre a
grémiumra orrolt meg Kövér, mert nem úgy táncolnak, ahogy kvázi Kövér fütyül.
Pedig elvárható lenne, hiszen mégiscsak azért bővítették kvázi pártkatonákkal
az Ab létszámát, hogy még kvázi se legyen lehetőségük ennek a kvázi erdélyi
hitszónoknak ellentmondani. Ám mégis mondanak, ami kvázi annyit jelent, hogy
még van egy-két kvázi láncoskutya, és Kövérnek még kvázi görcsölnie kell egy
kicsit, hogy még kvázi se legyen kétség az ő házelnökségi kiskirályságáról.
Mert az mégiscsak tűrhetetlen, hogy egy ilyesféle fórumocska, mint amilyen az
Ab, kvázi megkérdőjelezze az ő szentségét.
Kövér immáron kendőzetlenül – kvázi pőrén – állt elő a
farbával, hogy ő, és csakis ő az egyetlen kakas ezen a kvázi parlamenti
ülésteremnek nevezett kvázi szemétdombon. És ha valakinek nem tetszik, akkor ő
kvázi megsértődik, és akire ő megsértődik, annak kvázi vége, mint a botnak.
Januárban jönnek boldog újévet kívánni az ő kvázi parlamentőrségnek nevezett
gondolatőrei, akik kvázi rendet raknak a még zavaros fejekben és a még
zavarosabb magánéleti szférában.
Kövér úgy viselkedik, akár egy kvázi elsőhegedűs, aki
ájultan, lojálisan és leginkább hamisan követi imádott kvázi karmesterét. Azt a
karmestert, aki kvázi unortodox módon vezényli a zenekart, teljesen
elrugaszkodva a kottától (s kvázi a valóságtól), mit sem törődve, hogy mit
játszik a zenekar, mire váltott jegyet, illetve mit vár a közönség. Kövér
elsőhegedűs kvázi megbűvölten mered a karmesterre, kvázi játszik önfeledten,
miközben a hallgatóság ül dermedten, és sehogy sem érti, hogyan kerülhetett
kvázi az Örömóda a Sorsszimfónia első tételének helyébe.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése