"Azért van olyan sok vélemény, mert a gondolatok száma végtelen, a papír pedig nem tud tiltakozni." (Kobzi János)

2011. december 10., szombat

Szélcsend

Az elmúlt csütörtöki EU csúcs során valószínűleg jócskán megszaporodtak Orbán Viktor ősz hajszálai, és mélyültek a ráncok a mindig a megfontoltság látszatát sugalló, összehúzott szemöldöke fölött.
Szánalmas volt látni, ahogyan a gyorsnaszád kapitánya ott áll a fedélzeten, tanácstalanul toporogva  tekinget a petyhüdten lógó vitorlákra, és fogalma sincs arról, hogy akkor most mit is csináljon. Ugyanis egy nála felsőbb hatalom úgy döntött, hogy kifogja a szelet a vitorláiból.
Szó szerint: „…Az eurózóna országai úgy nyilatkoztak, hogy jobban kihasználják a gazdasági együttműködés lehetőségeit, úgy, hogy az ne váljon az EU belső piaca kárára.”. Ez pedig azt jelenti, hogy oda a nagy kapitány terve, hogy a keleti szeleket kihasználva elsunnyogjon a flotta mellett.
Mert az EU ezzel a döntéssel lezárta a keleti szelek útját. Természetes, hogy védi a saját belső piacait, és nem enged teret sem holmi kínai, sem más egyéb keleti behatásnak, ami veszélyeztetheti a megálmodott, és kínkeservesen kialakított egységüket. Vagy legalábbis nem úgy, ahogyan azt Orbán Viktor és a Móricka elképzelte.
Nem csodálkozok, hogy nagy gondban van a miniszterelnök. Ha szembe megy az EU-val, akkor – ahogyan azt Gyurcsány Ferenc mondta – az EU-s tagságot és az IMF megállapodást kockáztatja. (persze tudjuk, hogy az Unión kívül is van élet). Ha együttműködik az EU-val, úgy oda a Kínával megkötött gazdasági szerződés, dobhatja az egészet a szemétbe.
Hiába no! Így jár az, aki megpróbál a zavarosban halászni, avagy - kerülve a képzavart – megpróbál a ködös tengeren hajókázni. Két víz között zátonyra. Kellemetlen.
Orbán most nem csak a költségvetést kezdheti átírni, nomeg alkotmányt (Bocs! Nemzeti hitvallást) kiegészíteni, hanem az összes keleti megállapodásokat újra kell kezdeni. A szavahihetőségének pedig annyi. Ezt meg nem díjazzák arrafelé.
Nagy a gond a Fidesz dokkban is. Most meg kell magyarázni a matrózoknak, hogy miért is volt pl. a MOL-, MAL-, és a Rába-biznisz, és hogy a „családi részvényesek” miért fognak akkorát bukni ezeken az üzleteken, mint Rottenbiller.
Úgy bizony, kedves kapitány úr! Az utasokat nem érdekli, hogy a személyzet milyen unortodox módszereket használ, csak az eredményre kíváncsiak, arra, hogy biztonságban hajózhassanak a világtengereken, ködben, viharban, szélcsendben, napsütésben. És ha látják, hogy dilettáns matrózok veszélyeztetik a testi épségüket, akkor rövid úton vízbe hajítják őket tisztestől, kapitányostól együtt.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése