"Azért van olyan sok vélemény, mert a gondolatok száma végtelen, a papír pedig nem tud tiltakozni." (Kobzi János)

2015. június 15., hétfő

Reszelem a körmömet


Mottó: Két embert utálok - a hülyéket, és akik hülyének néznek.

Egyszerű kétkezi újságpusztítóként azt olvasom a sajtóhírek között, hogy ellopták PaksII titkos dokumentumait. Persze volt már hasonló, emlékezzünk csak a XIII. kerületi rendőrpalotára, ahol is szintén lába kélt a titkos iratoknak és terveknek. Node, az ugyebár mégsem került ezermiliárdokba, meg magáról az objektumról is sommás véleményt alkotott egy bizonyos tábornoki rangú maligánfok, így aztán hamar feledésbe is merült az egész (már akinek). Ez a paksi dolog viszont…

Már az is furcsa, hogy felelősséggel gondolkodók csak úgy otthagynak az autóban egy nemzetbiztonságilag kiemelt beruházásra vonatkozó titkos dokumentumokat. Ráadásul laptopon és egyéb, nehezen mobilizálható adathordozókon, ami közismerten nem érdekli az amúgy a közbiztonság terén is jól teljesítőket. Különösen érdekes, hogy mindezt a Belgrád rakparton, egy olyan, frekventált helyen, ahol az egy négyzetméterre eső térfigyelő kamerák száma… Ugyan már! A sok az kevés. Szóval fogalmazzunk úgy, hogy a fellelős személy ilyesformán átadta az ellennek - a közönséges autófeltörőknek(?) - az infót. Mi másról is lehetne szó, ha már a parlament nemzetbiztonsági bizottsága is foglalkozik az üggyel? A kérdés most már csak az, hogy miféle felelős személy lehet az olyan, aki még az afféle alapvető biztonsági előírásnak is fittyet hány, mint hogy „ne hagyj a kocsidban, főleg látható helyen, semmi, a tolvajok számára csábítót”?! Megmondjam? Felelőtlen! Az ilyenre még egy kupleráj vezetését sem bíznám. De gondolom Pintér majd ezt is lerendezi két pofonnal. No nem a tolvajokra gondoltam.

Más:
Olvasgatom Hende hadügyér nyilatkozatát, miszerint szoftverhiba miatt hasalt el Kecskeméten a Gripen. Talán… Esetleg... Mert csak feltételezés az egész, és mint tudjuk, a feltételezés minden kormányzati sajtóközlemény erőssége. De ha szoftver, hát legyen szoftver, a hardvert meg egye meg a fene. Az orrfutót is. (Csak megjegyzem: Majd minden modern repülőgép manapság úgy van tervezve, hogy a futómű úgymond garvitácós módon, a saját súlyától is nyílik, sőt még be is rögzül.). Ám ha mindez még nem lenne elég, akkor itt a másik, ugyanis kiderült, hogy a katapult mégsem nullás, mert Hende szerint „nem a szokásos körülmények között… és ezért nem vált le…” (érdekes, a Szu-27-en, Le Burge-ban levált), meg egyébként is teljes a harckészültség, és mi akkor is ott vagyunk minden baltikumi kilométerkőnél. Hát kérem tisztelettel, itt tényleg szoftverhiba van. Leginkább Hende Csaba agyában.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése