Például villamos vágány felújítással.
Pesterzsébet egyik tömegközlekedési ütőere az 51-52-es villamos viszonylat. Ez a járat szállítja a belvárosból, illetve a metró kispesti állomásától a peremkerületieket, a pályafelújítás olykor ráfér. De nem mindegy miképpen. A BKV-BKK – tehát a főváros - meglehetős sajátossággal oldja meg a problémát.
Pesterzsébet egyik tömegközlekedési ütőere az 51-52-es villamos viszonylat. Ez a járat szállítja a belvárosból, illetve a metró kispesti állomásától a peremkerületieket, a pályafelújítás olykor ráfér. De nem mindegy miképpen. A BKV-BKK – tehát a főváros - meglehetős sajátossággal oldja meg a problémát.
XX. kerület, Török Flóris utca - 2015. junius 2. de. 10 óra... A munkások az árnyékban hűsölnek, vagy éppen kávéznak. |
A történet röviden a következő: A tavalyi évben okozott nem
kis galibát a Pesterzsébeti nyár folyamán, hogy felújításra került a fentebb
említett villamosok majd teljes pályaszakasza. Villamospótlókkal, közlekedési
káosszal… szóval mindennel, ami egy ilyen munkával jár. De minden jó, ha a vége
jó, tanévkezdésre kész lett a vadiúj pályatest, roboghattak a villamosok. Azért
nem a teljes, mert a Török Flóris utcában gondosan kihagytak egy 100 és egy 50
méteres szakaszt (a Török Flóris utca Pesterzsébet egyik főútvonala, itt
száguldanak például a mentők a Dél-pesti régiós kórházba) Milyen
megfontolásból? Érthetetlen. Talán azért, hogy idénre is legyen munkájuk a
pályaépítőknek?
Most aztán gőzerővel nekiláttak ezt is kicserélni. Hogy miért nem egytrappban végezték el a munkát tavaly…? Ez is egyike a BKV oly sok rejtélyének. Most emiatt megint van káosz, kerülgetés, terelés, zaj, por, kosz és bosszankodás, környezetkímélés címén pótlóbuszok, és… és ígéret, hogy meglesz… bizonytalan idő múlva. Arról nem is beszélve, hogy úgy készítik, mint a lucaszékét. Néha melóst is lehet látni dolgozni, de inkább dolgozgatni, vagy még azt sem. Pedig ezer ágra süt a nap (rossz nyelvek szerint egyébként a beton esőben is köt, sőt…). No mindegy! A lényeg, hogy érthetetlen, hogy a BKV-BKK miért nem egyszerre végeztei el szakasz-felújítási munkát, miért részletekben? Vagy miért a kihagyás? Ugyanezt lehetett tapasztalni egyébként például a IX. kerületi Gubacsi úton is, ahol már a szerelvények kisiklását kockáztatta, azaz az utasokat veszélyeztette a BKV a részletesítéssel. El is rendelték az 5 kilométeres sebességkorlátozást, aminek gondolom örültek az utasok, lévén a jócskán megnövekedett menetidő.
Most aztán gőzerővel nekiláttak ezt is kicserélni. Hogy miért nem egytrappban végezték el a munkát tavaly…? Ez is egyike a BKV oly sok rejtélyének. Most emiatt megint van káosz, kerülgetés, terelés, zaj, por, kosz és bosszankodás, környezetkímélés címén pótlóbuszok, és… és ígéret, hogy meglesz… bizonytalan idő múlva. Arról nem is beszélve, hogy úgy készítik, mint a lucaszékét. Néha melóst is lehet látni dolgozni, de inkább dolgozgatni, vagy még azt sem. Pedig ezer ágra süt a nap (rossz nyelvek szerint egyébként a beton esőben is köt, sőt…). No mindegy! A lényeg, hogy érthetetlen, hogy a BKV-BKK miért nem egyszerre végeztei el szakasz-felújítási munkát, miért részletekben? Vagy miért a kihagyás? Ugyanezt lehetett tapasztalni egyébként például a IX. kerületi Gubacsi úton is, ahol már a szerelvények kisiklását kockáztatta, azaz az utasokat veszélyeztette a BKV a részletesítéssel. El is rendelték az 5 kilométeres sebességkorlátozást, aminek gondolom örültek az utasok, lévén a jócskán megnövekedett menetidő.
Ugyanaz a helyszín egy órával később. Jól érzékelhető a munkavégzés üteme. (Fotók: Plajbászblog) |
Jó lenne, ha a főváros, avagy a BKV-BKK vezetése magyarázatot adna erre a patópáluras munkavégzésre, arról nem is beszélve, hogy az effajta munkaszervezés és végzés merő pénzkidobás. Pontosabban az adófizetők pénzének herdálása. Az ilyesféle munkavégzés és szervezés a Lajtától nyugatabbra ismeretlen. Egyszerűen nem engedhetik meg maguknak. Lehet, hogy ezért olyan gazdagok?
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése