Amennyiben a kormány fizetőssé teszi az M0-ás egyes
szakaszait, úgy az Európai Unió felülvizsgálhatja az M0 további építésére szánt
összegek folyósítását – közölte a Porfolió kérdésére az Európai Bizottság
magyarországi sajtóosztálya. Ennek oka pedig az, hogy az államnak az útdíj
bevezetésével bevétele keletkezik.
Azt is közölték, hogy az Európai Bizottság semmilyen kötelezettséget nem fogalmazott meg az M0-val kapcsolatban, így a fizetőssé tételt sem, amivel egyértelműen cáfolták Orbán Viktor ezirányú és erre hivatkozó kijelentését.
Azt is közölték, hogy az Európai Bizottság semmilyen kötelezettséget nem fogalmazott meg az M0-val kapcsolatban, így a fizetőssé tételt sem, amivel egyértelműen cáfolták Orbán Viktor ezirányú és erre hivatkozó kijelentését.
Elmondható, hogy a kormány ezen intézkedése nem csak hamis
indokokra épül, nem csupán környezetvédelmi szempontok miatt káros, hanem az
infrastruktúra-fejlesztésben is kár okoz az országnak. Ugyanis a célirányos
uniós források megvonása azt eredményezheti, hogy az M0 északi, hegyvidéki
szakaszának megépítése kerülhet veszélybe, vagyis az M0 csonka, befejezetlen
marad.
Budapestnek egyébként van egy kötelezettsége, nevezetesen a
dugódíj bevezetése, amit azért írt elő Brüsszel, hogy a teljes egészében uniós
forrásból épült 4-es metró rentabilitását célozza. E két intézkedés (útdíj és
dugódíj) együttes hatásai pedig kiszámíthatatlanok. Ostobaság azt javasolni,
hogy üljenek át az autósok vonatra, vagy egyéb városi tömegközlekedési
eszközre, hiszen az útdíj és dugódíj nem csak a magánautósokat érinti, hanem
például az áruszállítást is. Abban pedig biztosak lehetünk, hogy a közlekedés
eme résztvevői az újabb sarcokat nem fogják lenyelni, hanem „ügyeskednek” a nem
fizetős utak terhelésével, vagy beépítik a szállítási díjaikba, ergo,
áremelkedést generálnak. Azt pedig az adófizetők fizetik mindennapi
vásárlásaikkal.
A fizetős M0 tehát egy újabb felelőtlen, meggondolatlan kormányzati döntés, amely nem csupán a fővárosnak, hanem a környező agglomerációnak is súlyos gondokat okozhat. Hatalmas lyukak tátonganak a költségvetésben (a 2015-ös költségvetés már eleve hamis sarokszámokra épül, módosítása a következő év elején biztosra vehető). E lyukak tömködését nem olyan eszement, kapkodó ötletelésekkel kellene megoldani, mint az önkormányzatok szinte bármire kivethető szabad adóalkotási jogköre, a netadó, a médiaadó, reklámadó, a szappanadó és a ki tudja hanyadik adó, (ami már nem, hogy egy söralátétre, de egy sörösló hátára sem férne fel), vagy a tehermentesítő utakra kirótt útdíj, hanem például az osztogatások és fosztogatások megszüntetésével. Amit tulajdonképpen el sem kellett volna kezdeni.
A fizetős M0 tehát egy újabb felelőtlen, meggondolatlan kormányzati döntés, amely nem csupán a fővárosnak, hanem a környező agglomerációnak is súlyos gondokat okozhat. Hatalmas lyukak tátonganak a költségvetésben (a 2015-ös költségvetés már eleve hamis sarokszámokra épül, módosítása a következő év elején biztosra vehető). E lyukak tömködését nem olyan eszement, kapkodó ötletelésekkel kellene megoldani, mint az önkormányzatok szinte bármire kivethető szabad adóalkotási jogköre, a netadó, a médiaadó, reklámadó, a szappanadó és a ki tudja hanyadik adó, (ami már nem, hogy egy söralátétre, de egy sörösló hátára sem férne fel), vagy a tehermentesítő utakra kirótt útdíj, hanem például az osztogatások és fosztogatások megszüntetésével. Amit tulajdonképpen el sem kellett volna kezdeni.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése