"Azért van olyan sok vélemény, mert a gondolatok száma végtelen, a papír pedig nem tud tiltakozni." (Kobzi János)

2013. szeptember 12., csütörtök

Trafikbukta


Montázs:Plajbászblog
Dohányos ember lévén nehéz nem észrevennem, hogy egymás után húzzák le a nemzeti dohányboltok a rolót. Csak az elmúlt napokban a lakhelyem környékén vagy hat dohánybolt zárt be és szerelték le az épület homlokzatáról a híres-hírhedt „Nemzeti Dohánybolt” cégért.
Az ok változó; hol a NAV intézkedett, hol az egészségügyi hatóság, mások a nem rentábilis forgalom miatt kényszerültek bezárni az üzletet.

Érdekes és elgondolkodtató jelenség, különösen annak tükrében, hogy eleinte mekkora bizniszt sejtettek a trafikmutyi körül. Úgy látszik, hogy mégsem annyira gömbölyű a dolog, ahogyan azt a kormány, illetve a trafiktörvény megalkotói azt elképzelték, koncesszió ide, huszonöt év oda.

A híradások szerint az új trafiktörvény életbelépése, és a nemzeti dohányboltok megnyitása óta robbanásszerűen nőtt a cigaretta és dohányárú feketekereskedelem. Továbbá mégsem lett annyira kifizetődő a trafiknyitás, mert kiderült, hogy a befektetési összegekkel nincs arányban a üzemeltetési költség. Olyat is hallottam egy trafikostól, hogy abszolút ráfizetéses a bolt, nemhogy a rezsit, de olykor még az alkalmazott bérét sem tudják kitermelni. Az sem elhanyagolható, hogy a trafiküzemeltetőkre a hatóság teljes erejével csap le akkor, és amikor csak tud. A trafikosok reszketnek, mint csirke a kányától, ami szintúgy nem tesz jót a vállalkozásnak. Ezen kívül mértékadó elemzők is azon a véleményen vannak, hogy az állam sem járt olyan jól ezzel a hányja-veti – naponta változtatott - rendelettel, mert csak erre az évre mintegy 24-30 milliárdos kiesést prognosztizálnak a dohányárú-kereskedelmi bevételekből, azaz ennyivel is szegényebb lesz a központi költségvetés.

Vajon elgondolkoznak-e az illetékesek, hogy mekkora őrültséget csináltak, azon kívül, hogy szinte a teljes lakosság ellenállását is kivívták.. Mindössze három hónapja tart ez az újabb kormányzati „cifra mulatság”, de úgy látszik már a résztvevők és megelégelték. Mit ne mondjak – nagyon gyorsan. Lehet, hogy jobb lett volna a trafiktörvény atyját, Lázár Jánost már a kezdetekben leállítani?

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése