Különös trükköt alkalmaz az Allianz Hungária Zrt., hogy
jogtalan haszonra tegyen szert. Részben érintettség, részben a jelenség miatt
tárom a nyilvánosság elé a történetet.
Létezik az Allianz Hungária biztosítónak egy úgynevezett
„Kezesség biztosítás” nevű biztosítási formája, amelyet a személyszállítással
is foglalkozó vállalkozóknak nyújt, mintegy kiegészítésként a Kötelező
Gépjármű-felelősség Biztosítás, és az egyéb, a személyszállításra köthető
vagyoni és baleseti biztosítások mellé. Ez a biztosítás egy szükséges valami,
ugyanis a vállalkozó (egy különös törvény szerint) a személyszállítási tevékenységét csak ennek megléte
esetén űzheti. Tehát úgy is mondhatnánk, hogy egy plussz kötelező. Ennek a
biztosításnak a jármű típusától és a vállalkozás mikéntjétől függően változó –
jelen esetben 5000 Ft az éves díja, és meghatározott összegig (személyenként
kb. 100 ezer forintig) nyújt fedezetet az esetlegesen balesetet szenvedett
jármű utasainak. A különbség a kötelező és ezen biztosítás között az, hogy
személyre (vállalkozásra) szóló és nem járműre. Tehát ha egy vállalkozás
tevékenységi profiljából törli a személyszállítást, a biztosítás felmondható.
És itt jön az Allianz svédcsavarja. A biztosítási szerződés
szerint a „Kezesség biztosítás” éves ciklusú, minden év január 1-től a következő
év januárjának 1-ig tart, s ennek megfelelően kell az 5000 Ft-os díjat évente
egyszer, egy összegben fizetni. Szintén a biztosítási szerződés köti ki, hogy
az Allianz Hungária Zrt un. 30 napos türelmi időt tart (gondolhatnánk milyen
rendes ez az Allianz.), ami annyit jelent, hogy január 30-ig kell a biztosítási
díjaknak beérkezni a biztosítóhoz, ha ez nem történik meg, akkor a biztosítónak
fel kell mondania a szerződést.
Nem így az Allianz Hungária!
Nem, ő a 30 napos türelmi idő után sem mondja fel a szerződést,
hanem az ügyfél (szerződő fél) kérése és beleegyezése nélkül egy évvel
meghosszabbítja a szerződést. S teszi ezt annak ellenére is, hogy az ügyfél
kifejezetten, (személyesen és írásban, a kirendeltségen) kérte erre.
Esetemben szintén így tett.
Érdekmúlás (tevékenységi kör beszüntetése) okán nem fizettem
be a biztosítási díjat, gondolván a biztosító úgy is küld egy levelet, hogy
felmondja a szerződést. Kaptam is egy figyelmeztetést január közepén, hogy
január 30-án lejár a szerződés. Megnyugodtam hát és csekkbefizetés helyett
február 4-én bementem az Allianz területi fiókjába, hogy a szerződésem
felmondását személyesen is és írásban is megerősítsem és vártam, hogy az
Allianz küldje a szerződés felmondásáról a határozatot. Ehelyett kaptam egy csekkel
megspékel felszólító levet, amelyben közölték, hogy a szerződésem 2014. január
1-ig érvényes (?!), valamint azt, hogy
amennyiben nem rendezem a tartozásom, úgy behajtást, illetve pert
kezdeményez. Plussz még egy értesítést, hogy „nyilvántartásunk szerint az ön
egyenlege 2013. január 1-én 5000 Ft elmaradást mutat.” (ami nem fedi a
valóságot, ugyanis a tárgyévre vonatkozó 2012.01.01 és 2013.01.01 közötti
időszak be volt fizetve.)
A biztosítási szerződés többek között kimondja, hogy a
biztosítási szerződés megszűnik, amennyiben
XII/1. (A jelen biztosítási szerződést bármely szerződő fél
a biztosítási időszak végére,
30 napos
felmondási idővel írásban felmondhatja), valamint a
XII/2/d (A biztosított a
járművel díj ellenében végzett személyszállító tevékenységét
megszüntette (ún.érdekmúlás),
illetve a
XII/2/e (A szerződő
a biztosítási díjat az esedékességtől számított 30 napon belül nem fizette meg)
Nos, ezen biztosítási szerződésre hivatkozva, illetve ezen
szerződést be nem tartva fenyeget az Allianz Hungária Zrt. 30 napos türelmi
időt alkalmaz, pusztán azért, hogy megkezdhessen egy tárgyévet, majd erre
hivatkozva jogtalan sápot szedjen. Mondhatnánk: Ügyes!
Az Allianz Hungária Zrt. úgy látszik a saját maga által
kreált biztosítási szerződést sem tartja be, hovatovább, a szerződés önkényes
és jogtalan meghosszabbításával az ügyfélnek kárt okoz, azaz jogtalan haszonra
tesz (tenne) szert. Remélem az ilyen anomáliákra mielőbb felfigyel a Nemzeti
Fogyasztóvédelmi Hatóság.
(Csak megjegyzem, hogy az Allianz Hungária Zrt. a mi napig
nem küldött értesítést arról, hogy szerződés-felmondásomat tudomásul vette,
hanem két nappal ezelőtt ismételten küldött egy csekkel bélelt felszólító
levelet.)
2013. március 4.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése