Fotó: Plajbászblog |
Bár a vérzacskók csupán vörös ételfestéket tartalmaztak, a
vásárlók döbbent arckifejezése jól tükrözte a piárakció kétes sikerét.
Nem tudom ki volt az ötletgazda, de hogy morbid - sőt,
megkockáztatom, hogy beteges -fantáziával van megáldva, az biztos.
Ha a figyelemfelkeltés, megdöbbentés volt a cél, akkor
sikerült. De ugyanez alapos visszatetszést is szült. Volt olyan, aki joghurtot,
vagy egyéb tejterméket akart vásárolni, azután meggondolta magát és sürgősen
kiment az utcára friss levegőt szívni.
Én megértem, hogy kevés a véradó, s hogy minél többet kell
kampányolni a véradás érdekében. De így?!
Mi lesz vajon a következő lépés? Vágóhídi képek, vagy
esetleg egy műanyag lófej a hentespultban, a baromfifogyasztás növelése
érdekében? Etióp gyerekekről készült felvételek a bébiételek közt? Esetleg
csontsovány ebek a kutyakonzerveknél?
Azért arra kíváncsi lennék hogyan oktatják manapság a
reklám-etikettet. Mert hogy valami probléma van ezen a téren is, arról meg
vagyok győződve. S ebben a meggyőződésemben most a CBA is megerősített.
Mert bár az akcióról készült felvételek tanúsága szerint
megoszlottak a vásárlók véleményei, de önkéntelenül is fel felvetődik a kérdés,
hogy milyen az az oktatási intézmény, amely ilyen „reklámszakembereket” termel
ki, és milyen az a reklámcég, amely az ilyeneket alkalmazza is? Szerintem az
ilyen „szakemberek” egyéb morbidságok elkövetésére is képesek.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése