"Azért van olyan sok vélemény, mert a gondolatok száma végtelen, a papír pedig nem tud tiltakozni." (Kobzi János)

2013. február 18., hétfő

CBA morbid


Fotó: Plajbászblog
Vérzacskókat találtak a vásárlók a CBA üzleteinek hűtőpultjaiban a tejtermékek között.
Bár a vérzacskók csupán vörös ételfestéket tartalmaztak, a vásárlók döbbent arckifejezése jól tükrözte a piárakció kétes sikerét.
Nem tudom ki volt az ötletgazda, de hogy morbid - sőt, megkockáztatom, hogy beteges -fantáziával van megáldva, az biztos.
Ha a figyelemfelkeltés, megdöbbentés volt a cél, akkor sikerült. De ugyanez alapos visszatetszést is szült. Volt olyan, aki joghurtot, vagy egyéb tejterméket akart vásárolni, azután meggondolta magát és sürgősen kiment az utcára friss levegőt szívni.
Én megértem, hogy kevés a véradó, s hogy minél többet kell kampányolni a véradás érdekében. De így?!
Mi lesz vajon a következő lépés? Vágóhídi képek, vagy esetleg egy műanyag lófej a hentespultban, a baromfifogyasztás növelése érdekében? Etióp gyerekekről készült felvételek a bébiételek közt? Esetleg csontsovány ebek a kutyakonzerveknél?
Azért arra kíváncsi lennék hogyan oktatják manapság a reklám-etikettet. Mert hogy valami probléma van ezen a téren is, arról meg vagyok győződve. S ebben a meggyőződésemben most a CBA is megerősített.
Mert bár az akcióról készült felvételek tanúsága szerint megoszlottak a vásárlók véleményei, de önkéntelenül is fel felvetődik a kérdés, hogy milyen az az oktatási intézmény, amely ilyen „reklámszakembereket” termel ki, és milyen az a reklámcég, amely az ilyeneket alkalmazza is? Szerintem az ilyen „szakemberek” egyéb morbidságok elkövetésére is képesek.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése