A kérdés már felvetődött a kötelező cégmódosítások kapcsán
is és most újra, a módosított földhasználat regisztráció elrendelése során.
Ugyanis a rendelkezés többszázezer kiskert, illetve ingatlantulajdonost érint,
főleg vidéken.
A kötelező cégmódosítás kapcsán már felmerült a gyanú, hogy
egy újabb, a központi költségvetést gyarapító látszatintézkedésről van szó, ami
semmi másra nem volt jó, mint hogy a vállalkozások zsebéből újabb milliárdokat
lehessen kihúzni, illetve az ügyvédek munkáját, s eformán jövedelmüket szaporítani.
A kormányzati ugyan azzal indokolta az intézkedést, hogy ezzel a
fantomvállalkozásokat akarja kiszűrni, de ez nem fedi a valóságot. A kötelező
cégmódosítás kapcsán ugyanis igazolni kellett a cég tulajdonosi összetételet,
valamint a cég székhelyének/telephelyének valódiságát, illetve az ingatlan
tulajdonosának igazolást, vagy beleegyezését csatolni. Ezenkívül a tagok
adószámát, születési idejét és helyét, valamint anyjuk nevét is fel kellett
tüntetni a módosító iratban. Csak megjegyzem, hogy mindezen adatok fellelhetők
a központi lakcím- és személyi-adat nyilvántartásokban, az illetékes
földhivatalok, cégbíróságok, önkormányzatok, vagy a NAV adatbázisaiban. Semmi
mást nem kellett volna tenni, mint ezeknek az intézményeknek a tevékenységét
összehangolni. A XXI. századi technika, a számítógépek, az internet korszakában
ez nem csak lehetőség, hanem kötelessége is lenne a hivataloknak. Persze
kényelmesebb a kötelezően és jópénzt hozóan előírt verdikt. A naprakész
adatbázis kiépítése sem lehet indok, ugyanis például a kötelező cégmódosítást
is hosszú hónapok alatt dolgozza fel a rendszer, ergo már a feldolgozottság
pillanatában elavult lesz.
Ugyanezt lehet elmondani a földhasználati regisztráció
kapcsán is. Megfoghatatlan, mi több értelmezhetetlen számomra, hogy miért nem
az illetékes földhivatalok, vagy az önkormányzatok nyilvántartására támaszkodik
a rendelet kitalálója. Ugyanis ezek a földadatok mind fellelhetők náluk.
Miért a vállalkozásokat, a lakosságot, a tulajdonosokat
zaklatják a regisztrációval, s kötelezik újabb kiadásokra, mi több fenyegetik
horribilis összegű büntetésekkel? Miféle alamuszi intézkedések ezek?
Gondolom jogos a többszázezer érintett által feltett kérdés:
Akkor mire tartjuk ezeket a közhivatalokat? Mire a milliárdokért kiépített
számítógépesített adatfeldolgozás? Minek vannak egyáltalán, ha egyszerűen
képtelenek a közintézményi rendszerek az összehangolt tevékenységre? A jelen
technikai korban, ahol mikromásodpercek alatt cserélhetők az információk, miért
nem támaszkodik a rendszer ezekre a lehetőségekre?
A kérdésre a kormány nyilván nem válaszolhat, mert bármely
válasza hamisan csengene. Ugyanis mindkét – fentebb felsorolt - intézkedés azt
bizonyítja, hogy vagy a fennálló hivatali rendszer (és itt nem az újmódi, már
megszületésének pillanatában is rossz járási rendszer kiépítésére gondolok)
elavult, így fenntartása értelmetlen pénzkidobás, vagy - és ez a „vagy” a
valószínűbb – a kormány egy újabb egyszeri bevételi forrás után nézett. Ennek
pedig a legegyszerűbb formája, hogy
ilyesféle látszatintézkedésekkel megint szorít egyet a lakosságot anyagilag
sorozatban sújtó kormányzati présen.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése