A Spar weboldalán örömmel értesítik a vásárlókat, hogy náluk 2012. augusztus 30-tól megújult a Supershop pontszámítási rendszere. A Spar volt olyan „kedves”, és augusztus végétől ezzel lepte meg törzsvásárlóit.
Mit ne mondjak: sajátosan.
Az egyik bevásárlóegységük pénztáránál figyeltem fel erre a „megújulásra”. Szép, mikrobetűs nyomtatással kiakasztottak egy hirdetést, nyilván azért, hogy a gyengénlátók is el tudják olvasni.
A nyomtatás szövege szerint a Spar és Interspar hálózatában a „megújulás” annyit jelent, hogy a Supershop kártyák vásárlói értéke mintegy lefeleződött. Ugyanis a fentebb említett időtől kezdve a kedves vásárló már nem 100, hanem 200 forintonként kap egy Supershop-pontot. S ha lúd, akkor legyen kövér jelszóval még azt is hozzábiggyesztették, hogy ez nem vonatkozik a leértékelt, kedvezményes, valamint akciós árukra. És még számtalan egyéb termékre. Magyarul: kedvezményre nincs pont. Érdekes marketing-stratégia!
Gondolom a Spar felmérte, hogy egyre inkább csökken a vásárlóerő, minek következtében mind többen keresik a leértékelt, akciós és kedvezményes árukat, nosza kapásból kitalálták ezt a tutit. Hála az orbáni, dübörgő gazdasági naszádnak – és mert a Spar jótanuló – még azt a kis gusztustalanságot is elkövetik, hogy új akciójukban minden elköltött 10.000 Ft után 2000 Ft-os vásárlási utalványt adnak. Ergo megint a dagadt erszény jár jól, nála nincsenek a Supershop kártyához hasonló megkötések. Nehogy már a Sparon gazdagodjon meg hó végén a sok proli és nyugdíjas. Ezentúl nem az elköltött bruttó összeg után kapja a nyájas vásárló a pontokat, hanem szigorúan áruszelektáltan.
Mindenesetre ez az 50%-os Supershop-inflálódás a Spar hálózatánál több mint pofátlanság. A vásárlók becsapása. Ezt a Supershop weboldalon található „Pontkalkulátor” hamis eredménye is mutatja, mivel az is az elköltött bruttó összeget veszi alapul. Kíváncsi leszek, vajon felfigyel erre a Gazdasági Versenyhivatal?
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése